En Grand Rapids, Minnesota, Myrna Peterson, quen vive con cuadriplejia, ve unha oportunidade para superar o illamento e a soidade que enfrontan as persoas con discapacidades en áreas rurais mediante vehículos autónomos. Nun proxecto piloto chamado goMARTI, cinco furgonetas autónomas proporcionaron 5,000 viaxes desde 2022, controladas por intelixencias artificiais o 90% do tempo, ofrecendo unha alternativa flexible aos sistemas de transporte público tradicionais.
Aínda que a tecnoloxía de vehículos totalmente autónomos aínda se atopa en desenvolvemento, compañías como Waymo, vinculada a Google, continúan avanzando en servizos de taxis totalmente autónomos en varias cidades. Peterson e outros cren que os vehículos autónomos representan un paso cara a unha forma de transporte máis segura, especialmente para os 25 millóns de estadounidenses con mobilidade limitada.
O proxecto goMARTI, apoiado con máis de 13 millóns de dólares provenientes de fontes federais, estatais e locais, utiliza minivans Toyota equipadas con tecnoloxía avanzada. Aínda que os usuarios actualmente necesitan asistencia para acceder á furgoneta, investigadores están a explorar métodos para automatizar este proceso, abrindo a posibilidade de que as persoas que utilizan cadeiras de rodas benefíciense plenamente dos vehículos autónomos.
Os defensores, como Tom Foley, director executivo do National Disability Institute, ven nos vehículos autónomos unha solución para combater a soidade e a falta de transporte, especialmente en áreas rurais. Aínda que aínda hai retos por superar, proxectos como goMARTI marcan un paso cara a un futuro máis inclusivo e independente para as persoas con discapacidades.